Чим більше варіантів, тим складніший вибір. Раніше автомобілісти обирали між автоматом та механікою, де цілком зрозумілі переваги та недоліки кожної з них. Та з розвитком технологій цей перелік дещо розширився, і тепер автовиробники пропонують ще кілька рішень для начинки. Фактично ми говоримо про два класичні варіанти трансмісій – механіку та автомат. Остання з розвитком технологій, окрім класичного варіанту, має ще кілька модифікацій, про які говоритимемо далі.
- Механіка – вічна класика та надійність. Не те щоб така КПП була невибагливою в обслуговуванні, але на кожному СТО знайдеться “аскорбінка” для неї. З основних переваг – це ціна, адже механічна трансмісія є найдешевшою на ринку, а ще вона досить стійка та живуча. Недарма в автоспорті завжди лідирувала саме “ручна” система, але є питання до її зручності. Досвідчені водії, які вже відкатали кілька своїх “механік”, певне, не будуть нарікати. Проте новачки у 70% випадків оберуть уникнути її. Та й для міста контроль всього, що відбувається навколо, та ще й 3 педалі разом з важелем – таке собі задоволення.
- Автомат – синонім комфорту, найбільш зрозуміла та надійна система, що додає балів досвіду водіння, особливо в умовах щільного міського трафіку. До того ж з розвитком автомобільної промисловості автомат позбувся більшості своїх недоліків, як от високих витрат на обслуговування та ремонт. Сучасні трансмісії впевнено наїжджають до 500,000 км без капітального ремонту. Щоб термін служби автомата був як можна довшим, слід лише уникати різкого перемикання режимів, буксування, а також регулярно підливати мастила. Єдиною вадою автомата є більша витрата пального та зниження динаміки автомобіля.
- Роботизована коробка – це така собі бюджетна версія автоматичної КПП, де до механічної коробки перемикання передач прикрутили електронний блок з алгоритмом управління. Але робота такої системи може бути сповнена несподіванок, ривків і затримок під час зміни швидкості. Щоправда, це стосується лише однодискових КПП. З переваг – менша витрата пального й економія в обслуговуванні та ремонті.
Покращена версія роботизованих коробок – це преселективні АКП, що мають дві механічні коробки зі своїми зчепленнями в одному корпусі. Одна відповідає за парні передачі, інша – за непарні. Оскільки в ній присутні два зчеплення, то перемикання буде значно плавнішим, ніж у звичайному роботі. Але й коштує така система геть не дешево.
Варіатор – автоматична коробка передач, що набирає популярності. Mitsubishi, до речі, був одним із перших автовиробників, який почав застосовувати цю технологію у своїх авто. Тепер же вона має більш масове виробництво й багатьма іншими популярними марками авто. Варіатор – це безступенева КПП із зовнішнім управлінням. Дві шківи, поєднані ланцюгом або ременем, під час зміни свого діаметра регулюють передавальне число. Така система дозволяє плавно перемикати передачі. Варіатор дещо економніший, ніж звичайний автомат, адже в ньому відсутня затрата енергії на перемикання передач як така. Стосовно роботи, автовласник не відчує особливої різниці з автоматом: ніяких відкачувань на схилах, ривків та поштовхів, а розгін може бути навіть швидшим. Так само варіатор не оцінить різкої їзди та буксування.
Серед моделей, у яких присутній варіатор:
- Eclipse Cross – варіатор CVT, що забезпечує плавний рух авто під час прискорення та гальмування, водночас показує гарну динаміку у 8-ступеневому режимі роботи Sport Mode.
- ASX та Outlander — оснащені варіатором INVECS-III CVT, який інтелектуально підлаштовується під стиль водіння водія та забезпечує ідеальну керованість автомобілем, знижуючи витрати на пальне.
Автомобільний ринок пропонує технології на будь-який смак та бюджет, залежно від ваших потреб та можливостей. Дізнатися детальніше про переваги й недоліки тих чи інших КПП можна під час консультації з менеджерами в салоні Mitsubishi.